duminică, 1 aprilie 2018

Idei pentru decorat masa de Paste

Acum câteva zile, Elena a prezentat într-un articol o idee de decorat masa de Paste. Mi-a placut atât de mult combinatia albastru-verde încât pentru anul acesta am dorit sa realizez ceva asemanator. Singura problema este ca nu am chargers (farfurii de baza /de loc) albastre, am doar argintii (din inox), rosii si portocalii (din sticla). Joi am avut zi libera si... am pierdut-o cautând în orasul chargers blue. Fara succes! Vineri a fost închis peste tot, sâmbata am avut alte probleme administrative, asa ca în dimineata primei zile de Pasti înca nu stiam cum voi decora masa. Pâna la urma am hotarât sa folosesc din ce aveam în dotare, chargers argintii, fata de masa roz pal si serviciul de portelan alb cu buchete de flori de cires.
Întotdeauna calc fata de masa proaspat si o asez imediat pe masa, pentru ca materialul sa nu aiba niciun fel de cuta. Am calcat si servetelele din setul roz si le-am împaturat în stil "lalea" atasând cate un inel de servetel din portelan roz. Am asezat pe chargers doar farfuriile pentru felul doi, farfuriile adânci le-am pus în cuptor la 50°, sa fie calde atunci când servesc supa. Lânga servetel am pus câte o floare de Helleborus, numita si Trandafirul lui Christos (pentru ca înfloreste la Craciun si se trece la scurt timp dupa Paste). Întâmplator, am în curte o tufa cu flori galbene si una cu flori roz.
Am pus tacâmurile din setul de argint, apoi am ales paharele. Pentru ca urma sa servim copane de gâsca [fetelor mele nu le place carnita de mel :-( ], am hotarât ca se asorteaza vin rosu, deci am aranjat pahare de vin rosu si pahare de apa. Pâna aici totul a fost obisnuit. De acum a început "munca de creatie" ☺ Am început sa decorez!
Am plasat în mijlocul mesei un sfeșnic din portelan alb cu lumânare roz-pal (am un sertar în care "colectionez" lumanari decorative în toate culorile si de toate formele☺) în jurul caruia am înfasurat o banta din matase, în culori pastel, festonata cu fir verde metalic. Firul metalic ofera tinuta bantei si eu am pliat-o usor, evantai, pe diagonala mesei. Pentru ca banta parea "golasa" am improvizat, folosinf doua inele decorative cu floricele roz, din acelea ce se pun pe supotrturile de lumânari pentru a împiedica ceara sa curga pe fata de masa. Am "umplut" inelul cu matasea bentiței. Decoratiunea înca tot mai parea saraca!
Mi-am amintit ca am pe undeva un pumn de iepurasi si oua în miniatura, exact în nuante de roz. I-am plasat din loc în loc pe banta. Am "sacrificat" câteva gerbera din buchetul ce trona de câteva zile în sufragerie, am taiat coditele si am folosit doar inflorescenta pentru a da o pata mai clara de culoare mesei. Pe cealalta diagonala am pus doua castronase din portelan alb, fiecare cu câte trei oua încondeiate - bineînteles ca am ales pe cele roz sau în nuante de roz. Mi-a placut mult ca cele doua diagonale decorative au format o cruce pe masa, ceea ce mi s-a parut deosebit de potrivit pentru evenimentul serbat. Pentru ca bratul scurt al crucii mi s-a parut prea scurt, am prelungit, plasând de fiecare parte câte o lumanare decorativa în forma de ou, pe câte o farfurioare de sticla. Am mai pus câte o gerbera lânga si gata! Masa mea în stil romantic a fost gata! Nu am avut un plan concret, ideile s-au dezvoltat spontan si în final am fost foarte multumita de rezultat. Atât fiicele cât si sotul (care între timp a gatit meniul de Paste), au apreciat decorul ☺
Pentru mâine înca nu stiu cum voi decora masa ;-) Va fi din nou o idee spontana! ☺









Sarbatori cu LUMINA, PACE si TIHNA! Un PASTE FERICIT!

13 comentarii:

  1. La voi in casa e un adevarat cult pentru aranjarea mesei cu diferite ocazii! E o mare bucurie sa te uiti la toate detaliile si culorile! Simtul tau artistic se vede in fiecare amanunt! Multumesc pentru inspiratie! Sa aveti in continuare Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ☺☺☺ daca nu ar fi Sefu' la bucatarie, nu as avea atâta timp pentru decorat. Ia destul de mult timp aranjarea mesei asa festiv. Dar tu stii ca mie îmi face multa placere ;-)
      O saptamana cu pace si tihna sufleteasca va dorim, cu drag.

      Ștergere
  2. Imi place mult decorarea. Esti chiar o artista. Iar nuanta de roz este tare frumoasa, asa, plina de discretie. Nu stiam de trandafirul lui Christos. Daca te uiti in varianta engleza de la Wiki, ai sa vezi si o imagine cu aceasta floare si cu o rugaciune. Mi s-a parut deosebita.
    Zile frumoase, draga Carmen, alaturi de familie! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tocmai de aceea am pus linkul :-) Superb nu-i asa?
      Helga von Cramm a fost graficiana si pictorita de acuarela de origine germana. Cele mai mlte lucrari ale ei sunt texte de poezie sau rugaciuni, insotite de desene cu flori. A ilustrat foarte multe poezie ale prietenei ei cele mai bune, poeta de origine engleza Frances Ridley Havergal.
      Cromolitografia "Heleborus niger" este una din cele mai remarcabile lucrari ale ei.
      Te pup Suzana draga. Multumesc pentru urari. Si eu trimit spre tine gânduri bune pentru Saptamana Mare.

      Ștergere
  3. DE Paste o sa aranjez masa si o sa-mi imaginez ca va arata ca la tine aici.Este de vis!

    RăspundețiȘtergere
  4. Suuperb! Gratios si vesel! <3
    Cand o vad gata aranjata ma gandesc: "simplu!" Ooo-daaaa! Simplu sa privesc. :) Citind randurile imi dau seama ca nu-i deloc simplu - e ca si cu machiajul: pentru a parea natural stam cel putin o ora in fata oglinzii. Asa si cu aranjatul mesei astfel incat toate sa para firesti in locurile pe care le ocupa.
    Poate nu chiar intamplator ai in gradina doua tufe de Helleborus. :)
    Pastele cu bucurie sa va fie, Carmen draga!
    Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oh, nu am vrut sa sune complicat, pentru ca nu e deloc complicat. A luat timp pentru ca nu am avut un plan... Am tot adaugat cu bucatica :-)
      Multumesc mult :-* te pup Diana draga. Transmitem ganduri bune pentru Saptamana Mare, îmbratisari si pupici de la trio pentru trio <3

      Ștergere
  5. <3 ce frumos!!! Nu stiam despre Trandafirul lui Christos. Ce deosebit este!
    Foarte foarte foarte frumos ai aranjat masa <3!!! Sunt sigura ca a fost minunat - ce atmosfera placuta si romantica!!
    Imbratisari cu drag si sarbatori linistite in continuare :) :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am fost doar noi doi, fetele si Leo, asa ca atmosfera a fost foarte destinsa. Si romantica ;-)
      Pupici si îmbratisari :-*

      Ștergere
  6. Interesant si ingenios. Totul este asezat in cel mai mic detaliu. Felicitari! Cred ca ti-a luat destul de mult timp sa asezi totul atat de frumos, dar se vede ca s-a meritat efortul. Arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere